Automatische resultatenkoppeling instellen Automatische resultatenkoppeling instellen

Automatische resultatenkoppeling instellen

Het is mogelijk om een koppeling te maken tussen de Malmberg (resultatenmonitor) en een leerlingadministratiesysteem (LAS). Voordat er een koppeling gemaakt kan worden, moet er een autorisatiesleutel opgehaald worden bij het LAS. Onderstaand staat uitgelegd hoe je de autorisatiesleutel uit ParnasSys kan halen: 

  • Kies in ParnasSys voor ‘Beheer’.
  • Klik op ‘Koppelingen’.
  • Klik op ‘Malmberg resultatenkoppeling’.
  • Onderaan klik je op de roze button 'Nieuwe autorisatiesleutel instellen' Autorisatiesleutel.jpg
  • Kopieer de code die verschijnt.

Ga vervolgens naar de Malmberg beheeromgeving door de volgende stappen de volgen:

  • Log als ICT-coördinator in op Basispoort of het inlogportaal waar gebruik van wordt gemaakt. 
  • Selecteer één van de Malmbergmethodes om in de beheeromgeving te komen. Wanneer je niet meteen naar de beheeromgeving wordt geleidt, klik dan rechts bovenin op het kopje 'Beheer'. 

In de beheeromgeving kan je onder ‘Resultatenkoppelingen’ een resultatenkoppeling activeren met ParnasSys, Easyrapport en Momento. 

Licentie_PEP9.png

Selecteer de naam van de koppeling, bijv. ParnasSys, voeg de autorisatiesleutel toe en klik op 'Opslaan'.

Licentie_PEP10.png

Nadat de koppeling gemaakt is, kan er gekozen worden om het vinkje van de schoolcijfergrenzen aan te zetten. Hiermee zorg je ervoor dat er in het LAS een cijfer wordt gekoppeld aan de toets. 

Schoolcijfergrenzen.jpg

Let op!

De resultatenkoppeling werkt niet met terugwerkende kracht voor eerder ingevoerde resultaten. Deze resultaten, in de resultatenmonitor, kunnen de leerkrachten alsnog naar ParnasSys versturen door de suggestie te wekken van een wijziging.

Is er een specificatiescherm (pennetje achter de naam van de leerling)? Dan het is het openen en sluiten van het specificatiescherm voldoende.

Is er alleen een totaalscore? Voer de score dan opnieuw in om het resultaat te versturen.

Doe dit voor elke leerling en toets waarvan het resultaat nog niet in het LAS staat.