Er ontbreekt een softwareproduct in het inlogportaal van de methode Er ontbreekt een softwareproduct in het inlogportaal van de methode

Er ontbreekt een softwareproduct in het inlogportaal van de methode

Wanneer je een softwareproduct mist in het inlogportaal van de methode, kan de ICT-coördinator via de Malmberg beheeromgeving controleren of de software licentie nog actief is en of de groep aan de softwarelicentie is gekoppeld.

  • Als de licentie actief is en de groep hieraan gekoppeld is, kan de ICT-coördinator de groep ontkoppelen en onmiddellijk weer koppelen. Hiermee wordt de software opnieuw gesynchroniseerd. Na 30 tot maximaal 60 minuten zal de software weer zichtbaar zijn.
  • In het geval dat de licentie niet actief is, kan de ICT-coördinator contact opnemen met de Educatieve dienstverlener en de licentie opnieuw aanvragen.
  • Betreft het een verlenging van een proeflicentie? Dan kan de ICT-coördinator contact opnemen met de administratieve afdeling van Malmberg voor een mogelijke verlenging.

In beide gevallen worden de groepen worden automatisch gekoppeld aan de licentie wanneer deze weer actief is. In het geval van combinatie groepen zal de ICT-coördinator de groep(en) nog handmatig moeten koppelen, hoe je dat doet lees je op deze pagina.

Is bij het herkoppelen de software na 60 minuten niet zichtbaar? Wil je de proeflicentie verlengen?

Neem dan contact op met onze helpdesk.

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 13 van 26